Friday 30 May 2008

Nu esti planta, n`est-ce pas?


4 - 5 IUNIE. In fata Casei Matei. Daca ai norocul sa fii prin Cluj zilele astea, vei observa pe strada niscaiva stickere galbene, patratoase, pe care scrie ori "Ai citit vreo carte in ultimul timp?", ori "4-5 iunie, Casa Matei, Schimb liber de carte".
In datele mentionate se deruleaza o campanie, generic denumita, campanie anti-vegetare culturala.
In foarte nefericitul caz in care vreunul s-ar intreba "da` di ce?", n-as putea sa raspund mai concret decat printr-o prietenoasa si calduroasa invitatie de a deschide dracu` ochii. Dar n-am sa vorbesc despre NEVOIA de a se derula o astfel de campanie, mi se pare ca trebuie sa fii ori orb/surd/mort, ori cretin ca sa e intrebi de ce o campanie anti-vegetare culturala.
Am sa chem doar lumea la locul cu pricina, in datele cu pricina, pentru ca la standul N-LIGHT UP se intampla chestii (cam asta este numele proiectului, iar echipa care il organizeaza se cheama Prietenii lui Chilli Domingo Junior The First, pentru curiosi. Si pentru cei si mai curiosi, acest Domingo este hamsterul proprietate personala. Mentionez ca telepatia functioneaza destul de bine intre posesor si posedat, astfel ca dansul tocmai si-a inceput rondul de seara pe a sa roata, si imi zboara mie creierii cu scartaielile rezultate din aceasta activitate).
N-Light Up pune la dispozitia oamenilor carti pe care acestia si le pot adjudeca "donand" la schimb o alta carte din biblioteca personala. Colaborari exista cu Biblioteca Judeteana Cluj, British Council...astfel ca stocul initial de carti este asigurat. De asemenea, daca exista oameni doritori sa participe la eveniment si considera ca au un surplus de carti in biblioteca personala, sunt invitati sa le aduca la standul nostru, poate se gasesc unii interesati de ele si faceti un bine. Eventualul stoc de carti care ramane la standul N-Light Up la sfarsitul evenimentului va fi donat cel mai probabil unui centru educational pentru copii defavorizati, ori copiilor strazii. Asta mai vedem, speram sa nu ramanem cu carti, though...:)
Vor fi niscaiva tombole, vor fi carti, oamenii vor fi incurajati sa frecventeze/vizioneze/audieze...sa mearga...la muzeele/teatrele/concertele/filmele bune/expozitiile/evenimentele culturale.

Fara nici cea mai mica intentie de a aduce cititorului acestui blog vreun afront personal, vreau sa ma asigur ca "toti stie":
pluralul de la "inghetata" e "inghetatE", nu "inghetzaTZI"
pluralul de la "ciocolata" e "ciocolatE", nu "ciocolaTZI"/"ciocolaZI"
pluralul de la "chibrit" e "chibritURI", nu "chibritE"
"numai" se foloseşte în construcţii afirmative, iar "decât" se foloseşte în construcţii negative => ex: Corect: Nu am decât 10000 lei.
Incorect: Am decat 10000 lei.
Imperativ...Corect: Fii cuminte! Nu fi (DA, DA, LA FORMA NEGATIVA LA IMPERATIV, pers a II-a VB A FI ARE UN SINGUR I!!!). Sa fii punctual.
Incorect: Fi cuminte! Nu fii fraier! Sa fi punctual.
Corect: Băiatul a cărui carte
Fata a cărei carte
Băiatul ale cărui cărţi
Fata ale cărei cărţi
Băieţii a căror carte
Fetele a căror carte
Băieţii ale căror cărţi
Fetele ale căror cărţi
Incorect: oricum altcumva...

Masculin
Eu însumi
Tu însuţi
El însuşi
Noi înşine
Voi înşivă
Ei înşişi

Feminin
Eu însămi
Tu însăţi
Ea însăşi
Noi însene
Voi însevă
Ele înseşi (însele)

Complet NU CompleCt !!! (asta ma scoate din sarite rau de tot, mai ales ca e repetata cu insistenta de multi)
Corect: Acciz, pl. accize Incorect: Acciză

Gata fratzik ca se oftica unii (sau uni, cum e? :)) ) daca scriu prea multe, zice ca ma iau de natzia lor...

Ia si tu parte la campania anti-vegetare culturala daca te tine.

PS - Daca tot am facut ca post-ul acesta sa para unul propagandist si al carui scop e mediatizarea unui eveniment, ar fi frumos sa imi fac treaba pana la capat si sa precizez ca sprijinul vine din partea programului Youth Bank, din fondurile Fundatiei Comunitare Cluj. Si organizatia gazda a acestui proiect, N-Light Up e C.N. Emil Racovita.

Si pe final, o mica portie de delectare culturala. NOT.

http://youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

http://youtube.com/watch?v=WX34ji5AWAk&feature=related

http://youtube.com/watch?v=mLl9Q47e7bQ

http://youtube.com/watch?v=qQa1ZOxZgZA&feature=related

http://youtube.com/watch?v=KaHhecYOnw4&feature=related

http://youtube.com/watch?v=7w5vA1e2bUY&feature=related

http://youtube.com/watch?v=EIhsZlRI3uk&feature=related

3 comentarii:

Anonymous said...

Sunt perfect de-acord cu ideea culturalizării oamenilor în ideea de a contrabalansa afluxul ăsta de inepţii kitchoase care tot apar în societate şi care se întind ca ciuma neagră, dar, şi evident să nu mi-o iei în nume de rău pornirea asta oarecum inchizitoriească, nu le răpeşti bucuria fericiţilor naivi dându-le să citească?

Atâtea întrebări născute în sufletul lor mic şi cam neîncăpător văr rămâne fără răspuns încât parcă, şi asta evident rămâne doar părerea mea inchizitoricească, mai bine îi lăsăm în ignoranţa lor fericită.

Just my two fake-jewish cents.

Daria said...

Fara intentia de a "scrie adanc",Blaga definea omul ca fiind un „mister intr-un orizont saturat de mistere", o „existenta pentru revelare" . Cu cat afli mai multe - din oricare surse, de la romane la ziare si de la experiente proprii pana la telenovele, cu atat intrebarile se inmultesc. Asadar si prin urmare, cam dureros asa, sa citesti prea mult, intr-adevar, ca te mananca dup-aia te-miri-ce intrebare si nu-i mai dai de furca toata viata. Si asta numai pt ca te-a pus naiba sa-l citesti pe cutarica. Bullshit. Cunoasterea nu vine din carti, in timp, sau dintr-o viata saturata de evenimente. Vine din toate trei.
Dar aici nu se vorbea de cunoastere, am cam divagat.
Aici as vrea sa vorbim despre ciocolatzi, inghetzatzi, colinzi, laseri, si alte complectari, despre cratime puse aiurea (l-a multi ani, ia-m zis, neam dus, si alte realitati care este). E durere.
Campania asta minuscula oricum nu va atinge oamenii vizati si nu va elimina cratimele puse aiurea, nici nu va plusa la IQ-ul nimanui nicio unitate, nici vieti sau mentalitati nu va schimba. S-a vrut a fi o campanie de constientizare a realitatilor din comunitatea in care traim, in mare parte cele legate de incultura de masa. Nu ca doua zile sau bugetul alocat nu ar fi suficiente. Dar oricum manelarul cu ceafa groasa, telenovelista sau, pt a fi mai putin acida, omul de rand, cel fara prea multa carte, nu doar ca se va simti ofensat("dic mah, niste puradei imi spune mie sa citesc? Da` nu tot la fel de bine dorm la noapte fara sa citesc sau fara sa ma duc la teatru?") de aceasta initiativa, ci o va considera o pierdere de vreme.
In concluzie, as spune ca tinta proiectului, care s-a vrut a fi omul de rand, nu va fi atinsa. Vor veni, daca vor veni, oameni doritori sa citeasca, cei care oricum au facut-o si pana acuma si probabil li s-a terminat fondul de carti. Aduc o carte, isi aleg alta noua. Deci oameni deja n-light up -uiti.

Anonymous said...

Drept să îţi spune e că am înţeles greşit scopul campaniei. Tot ce am scris în post-ul respectiv a fost scris în timp ce priveam fix panoul de publicitate, care nu spunea prea multe despre "sectorul populaţiei" căreia i se adresează, gândindu-mă la săracul Dorelache, şofer de camion, cum se zbate el să definească sensul existenţei citind vâltoarea sufletească a lui Kirillov din ochii săi întunecaţi şi sclipitori. Postul l-am citit abia ulterior. Call it male-flaw. Ne sare în ochi doar evidentul izbitor. :)