Friday 25 July 2008

Pe degete


Poate ca am ceva mai multe cunostinte decat altii. Dar prietenii, ii numar pe degete. Nu-s multi. Dar sunt, ca si degetele, indispensabili. Bunica din partea tatalui meu obisnuia sa spuna ca oricare deget si l-ar taia, o doare - ca si metafora a egalitatii dintre cei 4 copii pe care i-a avut, tata si inca 3 fete.
I`m a man of the rankings. Imi place sa clasific, sa fac topuri, sa categorisesc, sa absolutizez. Nu de putine ori m-am surprins spunand ca "X e cel mai bun prieten al meu" urmand ulterior sa aflu ca, iata!, mai exista inca un "cel mai bun" prieten. Si poate si un al treilea. Astfel ca printre dragii mei prieteni s-au strecurat cativa "best friends". E o categorie aparte. Am best friends, am friends, am acquaintances si am "dusmani" :)) Dusmanii sunt cei care nu-mi plac, nu oameni cu care ma iau la cutite si carora le doresc raul. Pt ca nu am dusmani de-aia.
Asadar acest entry il dedic PRIETENILOR. Acelor prieteni despre care am spus, cel putin o data in viata, ca sunt my best friends. Nu intamplator vorbesc despre ei, pt ca aseara am iesit cu cativa in oras si mi-am dat seama cat de dragi imi sunt. Acest entry este pt ei, nu are caracter polemic, este unul spontan si sincer, chiar daca incomplet. Ii salut cu respect de pe acum pe cei ce nu vor fi mentionati.
Ce poti sa scrii despre prieteni? I-as nominaliza, dar se stiu ei. I-as caracteriza, dar ce folos, nu as termina nici intr-o saptamana. Le-as multumi, dar suna patetic si, cum majoritatea sunt baieti, chiar n-as vrea sa-i pun intr-o postura gay. Le-as spune ca prietenia dureaza o viata si ca distanta si timpul nu isi lasa amprenta, dar as minti. Insa ce e de spus e ca a fost al naibii de frumos si ca vreau sa fie asa de fiecare data cand ne intalnim.
Imi aduc aminte de anii de conflict latent dintre Horatiu si mine, cand ne intersectam pe strada si nu ne salutam, sau cand ne avantam in polemici doar de dragul orgoliului in timpul anumitor ore, pt ca mai apoi sa chiar devenim prieteni. De beutele din Sombrero si de mersul pe jos acasa noaptea. Zice-se ca prietenia dintre o fata si un baiat este de fapt o atractie de alt gen mascata sub tot soiul de sentimente, de la simpatie la respect s.a.m.d. N-as putea sa dau contra-exemplu mai elocvent de prietenie dintre un el si o ea. Mie mi se pare ca asa mi-e de aproape omul asta incat as putea impartasi cu dansul orisice. I kinda feel him as a brother from another mother.
Imi aduc aminte de uber-bashcalia lui Cocan, pe ORICE tema, in urma careia ne spargeam de ras cu totii. De betia trasa la Aurel cand s-a apucat sa-mi explice nervii cranieni. De faptul ca a mancat un kilogram de arahide si a baut iancu dupa care a urmat ceva foarte urat pe iarba frumos gazonata din curtea lui Aoler. Despre maximele cocaniene care au facut istorie.
De Aurel, detinatorul unui pumn A si al unui pumn B, om cu vise mari, cu idealuri de "ceafa lata" si intrebari existentiale adorabile (m-a intrebat mama unde sunt ceva chibrituri si i-am zis k le-am pierdut p toate la poker. tu crezi ca-s un copil rau din cauza asta?, daria tu de unde stii atatea cuvinte? & co.).
De dragul de Radu, un gentleman precoce, cu prea mult bun-simt. De threesome-urile din Sombrero din vara 2007, cu el si Horatiu, momente faine, mai mult sau mai putin alcoolico-filozofice, cand "combateam bine" tot ce ne apuca la gura.
Imaginea asta de one of a kind in a group exclusively made of men nu e cea mai delicata. Pt ca auzi si chestii pe care nu ai vrea sa le auzi, ca femeie. Pt ca bei bere. Una. Doua. Cu paiul. In toate felurile si de toate unitatile de masura - de la 0.4 l la un metru. Pt ca injuri fara sa vrei. Pt ca iti face placere sa fii misogina si chiar dai dreptate unor pareri ce in starea de trezie ti s-ar parea prejudecati. Pt ca ai de raspuns unor curiozitati masculine legate de functionarea femeilor. Pt ca esti prea cool pt o femeie.
Mi-s dragi tare.


Si mai sunt cativa, ca inca nu mi s-au terminat degetele. Se cunosc ei. :)
Numai bine, Prieteni!

0 comentarii: